חברי ועדת הבריאות בכנסת אירחו את ראשי ארגון “חיים לילד”

הרב ראובן סקלר נפגש עם חברי ועדת הבריאות של הכנסת וביקש מהם לפעול לכך שקופות החולים יממנו את שהיית חולי מחלות הריאה בים המלח וכמו כן להכרה ממלכתית בעוד דברים המוגדרים כמצילי חיים.

חולי מחלות הריאה מתקשים בנשימתם מידי יום. לא כל דבר מצליח להקל על סבלם היומיומי אבל, ממחקרים שפורסמו עולה כי אחת ההקלות הבריאותיות הגדולות הינה שהיה בים המלח ושאיפת החמצן והאוויר במקום הנמוך בעולם.

אולם על אף המחקרים והעובדות המוכיחות כי חולי סיסטיק פיברוזיס זוכים להקלה בריאותית עצומה עם שהייתם בים המלח, אין קופות החולים בישראל מממנות את שהייתם של חולי מחלות הריאה בים המלח.

לאור זאת נפגשו ראשי אגודת “חיים לילד” עם חברי ועדת הבריאות של הכנסת, חברי הכנסת איציק שמולי ונורית קורן וביקשו מהם לפעול לכך שקופות החולים יעניקו את המימון הנדרש בים המלח אף לחולי מחלות הריאה.

עוד הציגו ראשי “חיים לילד” בפני חברי ועדת הבריאות של הכנסת את מכשיר האינהלציה המיוחד לחולי סיסטיק פיברוזיס וביקשו מהם לפעול לשם הכנסתו להכרה בסל הבריאות הממלכתי.

חברי ועדת הבריאות הבטיחו לפעול לקידום הנושאים לרווחתם של חולי מחלות הריאה.

יצוין כי “חיים לילד” מפעיל בים המלח את המלונית “רגעים קסומים” כשהמלונית משרתת חולי סיאף ופסוריאזיס ובני משפחותיהם תמורת סכום סמלי.

החולים המשתייכים למגזר החרדי נאלצו עד עתה להמעיט או להימנע כליל מביקור בים המלח, לאור העובדה כי אין בנמצא בית הארחה או מלון המותאם לאורח חייו של המגזר החרדי.

במלונית נהנים החולים ובני משפחותיהם מסוויטות מאובזרות לצד מטבחים כשרים. ויכולים במשך ימי שהותם ליהנות מהיתרונות הבריאותיים ומאוויר ים המלח, לו הם זקוקים על מנת לשפר את איכות חייהם, ואף לתת מרגוע לנפשם.