מחנה נופש רפואי בשוויץ

מחנה נופש רפואי בשוויץ

מדי שנה מקיימת העמותה מחנה רפואי בשווייץ. תכנית המחנה בנויה לטובת שיפור מצבם הבריאותי של החולים. חיים לילד מתאמת ומכינה את כל הדרוש לשהות במחנה של שלושה שבועות, אירוח מלא ברמת מלון חמישה כוכבים, כאשר כל המלון, על חמש קומותיו ו-120 המיטות, עומדים לרשות החולים.

העמותה מגייסת את צוות המחנה, מכינה את תפריט הבריאות, דואגת לתרומות מזון ולמשלוח המזון מהארץ ומחו”ל ובונה תוכנית פעילויות בריאותית וחברתית. העמותה דואגת לכל הציוד הרפואי הנדרש למחנה עצמו ולמשך הטיסה הכולל ליווי רפואי.

מחנה הנופש הרפואי בשוויץ מארח חולי  .C.F, אשר עברו את ההליך הלוגיסטי וקיבלו את האישור הרפואי לטוס, במידת הצורך יחד עם מלווה מבני משפחה. ‘חיים לילד’ מגייסת מדי שנה את צוות המחנה הכולל בין השאר: צוות רפואי, פיזיותרפיסטים, גננות, מדריך טיולים וצוות מתנדבים, אשר יחד מפעילים את תכנית המחנה.

במהלך המחנה נצפה שיפור ניכר במצב הריאתי של המבריאים זאת אודות לתכנית הטיפול הקפדנית המוכחת לאורך השנים הכוללת: טיפולי ניקוז ריאות יום יומיים, הליכות, תרגילי כושר לשיפור סיבולת לב ריאה וכו’. גם האוויר הצח והנקי משפיע באופן ישיר על מצב הריאות.

יחד עם התוכנית הבריאותית מתקיימת תוכנית חברתית של קהילת המחנה, אשר לה מקום של כבוד בשיפור מצב החולים ועידוד נפשם. ההזדמנות לשהות יחד במחנה, מאפשרת לחברי הקהילה, לחזק אחד את השני במסעם האישי, לשתף בעצות וטיפים מעשיים מחיי היום יום והטיפולים, להתעודד בפעילות חברתית משותפת ולקבל כוחות ותעצומות נפש להמשך הדרך.

גם לתפריט ארוחות המחנה ישנה חשיבות. כל הארוחות לוקחות בחשבון את השאיפה לסייע למשתתפי המחנה לעלות במשקל, היות וחלק מתופעות הלוואי של מחלת ה–.C.F הם קשיי עיכול, לכן התפריט כולו מורכב מרכיבי מזון בריאים, מזינים ועתירי קלוריות הנחוצים למשתתפי המחנה.

רבים מהמשתתפים מצליחים להאריך את ההליכה בעקבות תכנית המחנה, הליכה שבתחילת השהות במחנה התאפשרה ל- 15 דקות בלבד, בשבוע השלישי למחנה מתאפשרת ל 3-4 שעות, נס גדול.

היות ומרבית משתתפי המחנה הם ילדים ובני נוער, צוות הגננות יחד עם כל צוות המחנה מציע משחקים, “מבצעים”, מתנות והפתעות משמחות, זאת כדי לגרום לילדים לבצע את הטיפולים בעקביות ומתוך כיף כאשר המטרה היא שיוכלו לשפר את תפקודי הריאות עד כמה שניתן.

 

ישנם המון סיפורים מרגשים ומרחיבי לב המעידים על שיפור ניכר במצב החולים בעקבות המחנה הרפואי בשוויץ. רבים מהמשתתפים מצליחים להאריך את ההליכה בעקבות תכנית המחנה, הליכה שבתחילת השהות במחנה התאפשרה ל- 15 דקות בלבד, בשבוע השלישי למחנה מתאפשרת ל 3-4 שעות, נס גדול.

העמותה מקיימת קשר שוטף עם בית החולים הקרוב למחנה, צוות בית החולים מעודכן ומוכן לקראת פתיחת המחנה מדי שנה, במידת הצורך ניתן להעזר בקליניקה וברופא הנמצאים בקרבת מקום וכן ברופא מטעם משלחת המחנה.

אנו שומעים לא פעם את אחד הילדים שהשתתפו במחנה בשוויץ מעיד: “אנחנו חיים משוויץ לשוויץ, חצי שנה נהנים מהתוצאות של המחנה הקודם ובחצי השני מתכוננים למחנה הבא: משתדלים, מקפידים על תרופות וטיפולים מתישים, בכדי לקבל אישור רפואי להשתתף במחנה הבא.” עבור חולה C.F. האפשרות לנשום טוב יותר היא בגדר הגשמת חלום ואנחנו כאן ‘בחיים לילד‘ עושים כל שביכולתנו על מנת להגשים את החלום הזה.

לתמיכה לקראת

המחנה הקרוב נא השאירו פרטים כאן