אפשר לנשום! חיים לילד מעניק וסט לפיזיותרפיה ריאתית – ישראל היום – וראה עוד המשך בכתבה ובפניה האישית

“סבתא, לא רציתי לקפוץ אבל לא יכולתי לנשום”
בבית משפחת שפדוב מנסים לעכל את גודל הטרגדיה: “האמא מרוסקת שלא הצליחה להוציא את כולם” • הסבתא סיפרה: “הנכדה שלי גיבורה גדולה” • בני המשפחה מבקשים להתפלל לרפואת שניאור זלמן שמצבו קשה מאוד

• גדי גולן
פורסם ב: 26.03.2018 12:20 עודכן ב: 26.03.2018 12:41
11


הסבתא, הדס שפדוב: “הנכדה שלי גיבורה גדולה. היא עשתה מעשה גדול”
בעוד אסון השריפה שפרצה בדירה בבאר שבע אתמול גבתה את חייה של שרה הקטנה, בת השנתיים, אחיה שניאור זלמן בן ה-4 עדיין נאבק על חייו.
אבי המשפחה ל-8 הילדים, ישראל שפדוב, פנה בתחינה לעם ישראל שיתפלל לשלומו והחלמתו של הילד: “תתפללו לרפואת שניאור זלמן בן ז’וסלין שולמית. מי ששמע את הסיפור ואכפת לו מהילד שגוסס, שיתפלל בשבילו. אנחנו מחכים לנס. אחותו מתפללת אתנו גם מהשמים, היא כבר עם המשיח. נלחמים על שניאור”.
הסבתא, הדס שפדוב, אמו של ישראל: “בורא עולם שירחם על המשפחה. ספגה מכה קשה מאוד. שיתפללו על המשפחה. הכול בידי שמיים. ביקשתי מחילה מבורא עולם. אולי חטאתי ואולי פשעתי,” אמרה הסבתא. “נורא מה שקרה. הנכדה שלי גיבורה גדולה. היא עשתה מעשה גדול. איך נעבור את האסון הזה? הנכדים שלי הם חזקים, אבל הם לא מפסיקים לבכות. אסון גדול. חלום בלהות…”.
“שרה ז”ל הייתה המלאך שלי. בחיים לא אשכח את החיוך שלה. היא הייתה הפנינה של המשפחה והיהלום שלנו”. על מצבו של הנכד זלמן שניאור אמרה: “אלוהים לא יעשה לי את זה. שניאור בעזרת השם יחלים, והוא ילד חזק. אני מאמינה שבורא עולם ירחם עליו ויחזיר לנו אותו בריא. אני מבקשת ומתחננת מעם ישראל שיתפללו לשלומו. רק ששניאור זלמן יחזור אליי ויגיד סבתא, אני רוצה לשחק עם ג’מבו, הכלב”.
על האם שולמית הסבתא אמרה: “היא גיבורה שהצליחה להציל את הילדים. היא אשת חיל. אם לא הייתה שולמית הילדים היו נשרפים כולם. שולמית מרוסקת. היא לא מפסיקה להרוג עצמה מבכי. מצטערת שלא הצליחה להוציא את כולם. היא הצליחה להוציא שישה. היא ביקשה מהכבאים שיצילו וייכנסו”.
על נכדתה שקפצה, היא סיפרה: “היא אמרה לי ‘סבתא לא רציתי לקפוץ, אבל לא יכולתי לנשום’. הנכדה אמרה לי: ‘סבתא, לא רציתי שיצלמו אותי באינטרנט’. הם ילדים צנועים. אני מבקשת כל שניה שאלוהים ירחם על שניאור זלמן ויחזיר אותו למשפחה שלו. אני מבקשת ומתחננת שכל עם ישראל יתפלל לשלומו”.
ראש עיריית דימונה, בני ביטון, לאחר ניחום אבלים // צילום: גדי גולן

ראש עיריית דימונה, בני ביטון, הגיב על האירוע לאחר שביקר את המשפחה: “תחושה קשה. אבל כבד נפל על דימונה, בכלל על מדינת ישראל. אתמול ראינו את זה בכל אמצעי התקשורת, את הילדה האמיצה הזאת, בגיל 8, קופצת מהקומה השמינית לקומה השביעית. ומה אמרה ברגע הראשון? ‘תצילו את האחים שלי'”.