במעמד מרשים נחנך בהר הצופים מכשיר להצלת חיי חולי מחלת הסי אף.

תמונת מכשיר הווסט.

המכשיר שעלותו אלפי דולרים, מסייע לחולים בפיזיותרפיה הנדרשת להסדרת נשימותיהם * בטקס נשא דברים הרב ראובן סקלר: “אנו חונכים כיום מכשיר שמחולל פלאים עבור חולי מחלות הריאה, ונותן לכם כאנשי מקצוע, את האפשרות להקל עוד על החולים שגם כך מתייסרים מספיק”

במעמד מרשים והודות לפעילות ארגון ‘חיים לילד’, נחנך בבית החולים הדסה הר הצופים, מכשיר 105 VEST  אשר בעזרתו יזכו חולים קשים במחלת הסיסטיק פיברוזיס לקבל את הטיפול אשר לו הם זקוקים ובכך להקל על הקושי בנשימתם.

גורמים בכירים בבית החולים ‘הדסה’ פנו להנהלת ארגון ‘חיים לילד’ בבקשה לסייע עבורם בהבאת מכשיר VEST  לתועלת חולי סיסטיק פיברוזיס המצויים במצב מורכב. ומתקשים בביצוע טיפול הפיזיותרפיה אשר הכרחי עבורם, ללא המכשיר.

תמונת מכשיר הווסט.
תמונת מכשיר הווסט.

כידוע, חולי CF נאלצים לעבור פיזיותרפיה ייעודית על מנת לאפשר להם נשימה טובה יותר ושיעול יעיל יותר. ברם, ישנם חולים שמצבם קשה שנדרשים לבצע את הפיזיותרפיה מספר פעמים ביום, אולם כוחותיהם אינם בנמצא ועל כן הם מצויים בסיכון גבוה יותר.

מכשיר ה-VEST  פותח על מנת להקל את תרגילי הפיזיותרפיה. המכשיר מצויד במשאבות וציוד המאפשר לחולה לבצע את הפעילות הרפואית הנדרשת, ובכך מקל באופן משמעותי את חייו של החולה.

עם קבלת הבקשה מבית החולים ‘הדסה’ פעל הרב ראובן סקלר להבאת המכשיר שמחירו אלפי דולרים.

בדבריו באירוע, אמר הרב ראובן סקלר: “זהו יום חג עבורנו. אנחנו אנשי ‘חיים לילד’ ואתם, רופאים ופיזיותרפיסטים שנותנים את כל כולם למען החולים בוודאי מבינים את המשמעות. אנו חונכים כיום את מכשיר ה-VEST  שמחולל פלאים עבור חולי מחלות הריאה, ונותן לכם כאנשי מקצוע, ולנו כארגון שחרט על דגלו את הסיוע לחולים ובני משפחותיהם, את האפשרות להקל עוד על החולים שגם כך מתייסרים מספיק”.

הרב סקלר הוסיף “אני מבקש להודות בראש ובראשונה לתורמים הנכבדים, לכם אנשי הצוות הרב תחומי בהדסה שעושים מעל ומעבר למען החולים ולכל השותפים היקרים שעושים בגופם וממונם למען החולים”.

במעמד השתתפו גם ד”ר דוד שוסיוב, מומחה ברפואת ריאות ילדים, רופא בכיר במרכז למחלות כרוניות בילדים הדסה הר- הצופים, ואגף הילדים של הדסה ויו”ר האגודה לרפואת ריאות בילדים בישראל.

הגב’ מזל קוריאט, גב’ נירית לרר רותם, מנהלת שירות הפיזיותרפיה במרכז הרפואי הדסה, גב’ ליאת שיק נוה, סגנית מנהלת שירות הפיזיותרפיה בהדסה הר- הצופים, גב’ איריס אייזנסטדט, פזיותרפיסטית בכירה בשירות הפיזיותרפיה של הדסה, אחראית על תחום טיפולי הפיזיותרפיה במרכז הרפואי הדסה ובמרכז למחלות כרוניות  בילדים בהדסה הר- הצופים ותומר ישראלי, פיזיותרפיסט באגף השיקום ובמרכז למחלות כרוניות בילדים  בהדסה הר- הצופים.

בפגישה שהתקיימה סוכם על חיזוק הקשר ושיתוף הפעולה בין ארגון “חיים לילד” לבין המרכז הרפואי הדסה הר הצופים לטובת חולי סי אף המאושפזים בבית החולים.

גב’ נירית רותם לרר מנהלת שירות הפיזיותרפיה של מרכזי הדסה הר הצופים ועין כרם העלתה על נס את חשיבות המכשיר ואת תרומתו החשובה לשיפור תפקודי הריאות של חולי סיסטיק פיברוזיס. היא ציינה שבעוד שבארה”ב הוא מוכר בביטוח הרפואי וכלל חולי סיסטיק פיברוזיס משתמשים במכשיר, בישראל הוא אינו מוכר בסל הבריאות. היא הביעה את תודתה החמה על תרומת המכשיר.

ד”ר דוד שוסיוב דיבר על המשך שיתוף הפעולה הפורה בין המרכז הרפואי שמתמחה בחולי סיסטיק פיברוזיס לארגון ‘חיים לילד’ וזאת לתועלת החולים ובני משפחותיהם.

ד”ר שוסיוב עם הרב סקלר במעמד.
המשתתפים באירוע